Klachtenregeling El Amal
Er kunnen allerlei klachten op een school voorkomen. We gaan ervan uit, dat “gewone” klachten zoveel mogelijk binnen de school worden opgelost. In eerste instantie is de groepsleerkracht de eerst aangewezen persoon om klachten mee te bespreken. Wordt er geen oplossing gevonden of betreft het meer schoolgebonden klachten, dan kan men contact opnemen met de directie.
Klagers kunnen – op elk gewenst moment – contact opnemen met de contactpersoon van de school. De klachtenregeling en de toelichting liggen op school ter inzage.
Klachten kunnen gaan over bijvoorbeeld begeleiding en beoordeling van leerlingen, toepassing van strafmaatregelen, de inrichting van de schoolorganisatie, seksuele intimidatie, discriminerend gedrag, agressie, geweld en pesten.
Personeel op school heeft de meldplicht op het gebied van seksuele intimidatie, seksueel misbruik en grensoverschrijdend gedrag.
De vertrouwens-/ contactpersonen op school zijn:
Dhr. Mimoun Akboua
m.akboua@elamalscholen.nl
Mevr. Chiquita Ristie
c.ristie@elamalscholen.nl
Zie de beknopte procedure klachtenregeling.
Externe vertrouwenspersoon
Naast de contactpersoon op schoolniveau, beschikt de organisatie over een externe vertrouwenspersoon. De klagers kunnen de klacht ook neerleggen bij de vertrouwenspersoon extern. De externe vertrouwenspersoon is:
Mevrouw Marjolein Fatehmahomed
Toenzalstraat 11
1363 RJ Almere
Email: vertrouwenspersoon@elamalscholen.nl
Zie de uitgebreide klachtenprocedure el Amal.